window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-97642629-1');
Kezdőoldal / Blog / A jó tárhely szolgáltató ismérvei. Szerintem

A jó tárhely szolgáltató ismérvei. Szerintem

Írta |2018-12-17T14:59:35+00:002018. szeptember 21.|Kategória: Blog, Internet és biztonság, Vállalkozói világ|Címkék: , , |

Utoljára frissítve:

Olvasási idő: 3 perc

Ha van már weboldalad, akkor azért, ha nincs még weboldalad de szeretnél, akkor azért gondolkodj el, hogy melyik tárhely szolgáltató lesz az akitől megveszed a tárhelyet és domain nevet. Vagy éppen akihez áthordozod a meglévőt.

A nagy tárhely szolgáltatók akik több ezer ügyfelet kezelnek adnak egyfajta biztos háttér érzést, ami nagyon fontos. Ha gondod vagy kérdésed van (márpedig lesznek!), akkor segítenek tanácsokkal. Régen én is ilyen nagy szolgáltatóktól béreltem tárhelyeket és domain neveket. Közel 12 év alatt 8 szolgáltatót fogyasztottam el, ugyanis vittem egyiktől a másikhoz a domain nevemet és tárhelyemet. Miután lettek ügyfeleim, az ő dolgaikat is költöztettem, ami egy idő után elég nagy macera.

Nézzük meg az okokat amiért mindig másik tárhely szolgáltató mellett döntöttem. Az okokat sorrendbe állítottam a szerint, hogy mi fájt nekem a legjobban.

1. Támogatás és annak mikéntje

Amikor elkezdesz használni valamit, akármit, bármit ami nem egy faék, akkor előbb vagy utóbb belefutsz valami problémába vagy éppen kérdésed/kérésed lesz azzal a valamivel kapcsolatban. A szolgáltatók nagyon készségesek ilyen téren, csak ne kérj tőlük olyat amihez dolgozni is kell.

A legtöbb esetben amikor szolgáltatót váltottam a támogatás hiánya vagy rendkívül alacsony szintje volt a fő ok.

Volt olyan tárhely szolgáltató akit ha felhívtam, rendesen elküldött a melegebb éghajlatra. De, tényleg! Másnap már álltam is tovább tőlük.

Voltak olyanok, akik egészen addig voltak segítőkészek amíg el nem indult a szolgáltatás és ki nem fizettem az éves díjat. Utána sablon szövegekkel leráztak. Kipróbáltam. Két hónap eltéréssel jelentettem két, egymástól független dolgot a tárhellyel kapcsolatban. Mind a kétszer ugyanaz a sablon szöveg jött vissza. De, tényleg!

Azután ott voltak azok akik emberi módon kommunikáltak és nem használtak sablon szövegeket. Na ők azok akiknek nagyon örültem. Azután már nem annyira. Zöldfülű tárhely bérlőként voltak kéréseim feléjük, hogy legyenek szívesek ezt meg azt beállítani, mert én nem tudom megtenni. Na ennél a pontnál futottam zsákutcába, amiből tragikus hirtelenséggel lett újabb szolgáltató váltás. Ugyanis ezek a jól kommunikáló, nem sablonos szolgáltatók arra már nem voltak hajlandóak, hogy keresztbe rakjanak két szalmaszálat. Jó esetben annyi válasz volt, hogy ott van a cPanel-ben vagy Plesk-ben, keressem meg ahogy akarom.

2. Személytelen személyesség

Az megvan, hogy ha bemész egy boltba és ott a neveden szólítanak, akkor máris jobb a kedved és szívesebben vásárolsz? OK, a több ezer ügyfelet kiszolgáló szolgáltatóktól ez nem várható el. Vagy mégis? De, elvárható és meg is tudják csinálni, ha akarják. Voltam vezetője olyan csapatnak akik közel 4000 embert támogattak. Ráadásul Európa több országából. Első feladat volt, hogy olyan embereket vegyünk fel a csapatba, hogy minden szóba jöhető nyelven meg tudjuk szólítani az embereket. Következő lépés, hogy a telefonszám alapján irányítjuk a hívásokat a megfelelő emberhez. A harmadik, hogy a telefonszám alapján nevesítjük az embert és amikor beleszólunk a telefonba, akkor az első kérdés, hogy de rég hallottam, hogy van? A második, hogy miben segíthetek.

Igen, a problémával telefonálónak jól esik ha a vonal másik végén legalább megpróbálnak együtt érezni vele. Megpróbálják megérteni, hogy hogyan érezheti most magát és csak ezután megoldani a problémát. A legtöbb előbb említett szolgáltatónál olyan érzésem volt mintha robottal beszélnék. Tettek ők magasról a fejemre. A problémák megoldását csak halogatták.

Szóval kezeld emberként az ügyfeleket és ne csak egy pénzforrásként.

3. Pénz, pénz és még több pénz

Pénzből élünk és fejlesztjük a vállalkozásunkat, de minden áron? Nem lehetne valamit ingyen adni?

De, lehet. Mégpedig a jó szót. Ha állandóan csöng a telefonod és ömlenek a hibajegyek, akkor erre nincs időd. Kevesebb ügyféllel mindig lesz rá időd, hogy csak úgy elbeszélgess vele. Nem csak a nyújtott szolgáltatásról, hanem mondjuk a hétvégi focimeccsről. Előbb utóbb egyfajta barátság alakul ki. Na, nem olyan összejárunk és együtt csapatunk fajta. Hanem az a fajta ami a bizalmat erősíti. Az a fajta ami ott tartja az ügyfelet és az ő ismerőseit is hozzád irányítja, ami neked bevétel. És mibe került? Egy kis ingyen juttatásba. Ebben az esetben pár jó szóba. De például adhatsz neki valami apró szolgáltatást csak úgy, mert most éppen jó fej vagy. Hidd el, értékelni fogja, még akkor is ha nem emeled ki, hogy ezért most nem kérsz pénzt. Tudja ő jól.

Persze csak módjával és jó alkalom legyen rá. Nem neked, hanem az ügyfelednek.

 

Ezek voltak azok a dolgok ami kiverte nálam a biztosítékot. És ezért döntöttem úgy, hogy egy olyan vállalkozást hozok létre ami emberként kezeli az ügyfeleket és nem fejőstehénként. Lehetnek gondok a tárhely szolgáltatással és lehet még több gond ha IT támogatást nyújtasz más cégeknek. De mindig maradj ember és néha adj valamit ajándékba.

[wbcr_php_snippet id=”559″ title=”Cikkek között megjelenő hirdetések”]

A szerzőről:

Az emúlt közel 20 évben elsősorban nemzetközi cégeknél dolgoztam IT mérnök majd szolgáltatásvezetőként, ahol Európa szerte közel 4000 fő számára biztosítottunk professzionális IT támogatást. Azt láttam, hogy a mikro és kis cégeknek nincs lehetőségük professzionális IT támogatást igénybe venni, ezért hoztam létre a saját cégemet. Elsősorban egyéni vállalkozóknak, mikro és kisvállalatoknak biztosítok rendszergazda szolgáltatást, weboldal készítést valamint domain és tárhely szolgáltatást.

Tetszett a cikk?

Oszd meg a barátaiddal
close-link

Ingyen domain név!

Ingyen domain nevet kapsz ha rendelsz egy tárhelyet.
Hozd át a weboldaladat.
Ingyen domain nevet szeretnék!
Weboldal költöztetés díja 4500 Ft.
close-link
Click Me
Kedves Látogató! A honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A most megadott beállításokat 5 napig tároljuk, tehát 5 nap után újra el kell fogadnod. Beállítások Elfogadom

Forgalom figyelés

A valódi ok, hogy szeretném tudni, hogy mennyien látogatják az oldalamat és egyéb statisztikai adatokat. A Google Analytics, a Facebook pixel szolgáltatásokat használom. Használom még a Matomo (régebben Piwik) analitika szoftvert is, ami a weboldallal azonos szerveren fut, tehát az ide továbbított adatok nem kerülnek harmadik félhez és az adatok teljes mértékbe anonimizálva vannak. A látogató nem követhető vissza.

Beépülés

A cikkekben néha videók jelenhetnek meg a Youtuberól, ami kiegészíti a cikk tartalmát. Továbbá néhol térképet jelenítek meg vagy a Facebook-ról linkelek be tartalmat.